De route ‘Inspiratie en co-creatie’ biedt u een scala van mogelijkheden voor gerichte interventies op verschillende niveaus. Dat kan ‘stichtingsbreed’ zijn tot ‘schoolspecifiek’ en cultuurgeörienteerd tot individueel gericht.

U bent op zoek naar een partner voor een congres en/of studiedag van uw stichting? Of u zoekt een partner voor een gerichte interventie op (één van) uw scholen? Of voor (één van) uw professionals?

Als de inhoud over de leerling mag gaan, dan trekt het CPC graag met u op. Wij hebben veel ervaring met het bewustmaken van leraren en leiders op de essentie van onderwijs: de leerling centraal en niemand buitensluiten. We bieden pedagogische perspectieven die hout snijden en waarmee leider en leraar direct mee aan de slag kunnen.

Wij geloven in de kracht van inspiratie en co-creatie. Hierbij staan altijd onze missie ‘niemand buitensluiten’ centraal en onze drie conceptuele pijlers waarmee we fundamenteel bijdragen aan subjectivering, socialisatie en kwalificatie:

  • Relatie

    ‘In contact met jezelf, om in contact met de ander te komen.’

  • Autonomie

    Weten wat je doet, om te doen wat je weet.’

  • Competentie

    ‘Weten wat je moet doen, als je niet weet wat je moet doen.’

We geloven in een duurzame relatie waarbij het CPC graag met uw stichting optrekt om het pedagogisch fundament van uw stichting, scholen, schoolleiders én leraren te verstevigen. De kracht van een interventie zit vooral in de doorwerking en de transfer van inspiratie naar duurzame co-creatie. Zie daarvoor pedagogische partners.

Inspiratie kan een belangrijke hefboom zijn in een veranderproces. Pas als de inspiratie door deelnemers zelf vertaald wordt in handelen, worden veranderingen meetbaar in de organisatie. En daar is co-creatie voor nodig.

Co-creatie

Wij gaan co-creatie aan door met u en uw medewerkers in gesprek te gaan over inspiratie omgezet kan worden in pedagogisch handelen vanuit een gedegen fundament en een heldere pedagogische opdracht. Dat kan op verschillende manieren:

  • Creatiesessies

    met deelgroepen zoals het (B)MT, directeurenoverleg, intern begeleiders waarbij deelnemers met CPC-docenten vertaalslagen maken van pedagogische visie naar handelen in de school en in de klas.

  • Opleidingstrajecten

    met groepen uit uw organisatie waarbij deelnemers gedurende langere tijd zich verdiepen in pedagogische concepten en deze verbinden met de missie en visie van de stichting en vertalen in handelen in de school en in de klas.

  • Online trajecten

    voor groepen uit uw organisatie waarbij onze online trajecten met hun stevige conceptuele basis het gezicht van de stichting krijgen door co-creatie tussen uw stichting en het CPC.

Neem contact op met ons om de mogelijkheden te bespreken.