Wat leer je?
Inhoud traject
Veel leraren lopen soms even vast in de begeleiding van hun kinderen. Dat kan door typisch gedrag ontstaan dat je moeilijk verstaat, maar ook bijvoorbeeld omdat kinderen je kunnen triggeren ‘waar jij zelf niet helemaal vrij bent’. Kinderen vertellen verbaal en non-verbaal wat er aan hun binnenkant speelt.
Maar om dat goed te kunnen ‘verstaan’ is een open en ontspannen houding gevraagd. Dat lukt niet altijd in de context waar je werkt en ook je biografie kan blokkades opwerpen. Om je af te vragen wat de ander werkelijk vraagt, is het van belang om bij jezelf te herkennen hoe je het gedrag van de ander ontvangt.
Over de begeleider(s)
Ronald Heidanus werkt met hart en ziel in het onderwijs. Na meer dan tien jaar leerkracht in het (voorgezet) speciaal onderwijs te zijn geweest spreidde Ronald zijn vleugels.
Een betrokken onderwijsprofessional, die vanuit enthousiasme onderwijscollega’s inspireert en uitnodigt tot persoonlijke ontwikkeling. De afgelopen jaren coachte ze vele onderwijsprofessionals in hun weg naar werken, lesgeven vanuit hun kern. Vanuit het geloof dat leraren die in contact zijn met zichzelf, ook in lastige onderwijssituaties, vele wegen vinden om leerlingen te begeleiden.