Vanuit haar visie als ecologisch pedagoog, met 20 jaar ervaring als leraar en leerlingbegeleider in het reguliere en hoogbegaafdenonderwijs, werkt Kim als een verbinder. Voor hoogbegaafden in het onderwijs ondertitelt zij het gedrag zodat er bewustwording en een vertaling naar behoeften in gang gezet kan worden. Alles heeft met elkaar te maken en in dat dynamische geheel onderzoekt en handelt zij zo dat er duurzame ontwikkelingen ontstaan. Ontwikkelingen die beginnen bij de mens als belangrijkste instrument.
Kim heeft een passie voor onderwijs en is iemand die vanuit meerdere perspectieven kijkt, nabij is, beschikbaar als tijdelijke secure base en met je oploopt om handelingsalternatieven aan te reiken en te verkennen waardoor je met kracht verder kunt als het passen in het onderwijs ingewikkeld is of wordt.
Ik wil er zijn voor de leraar, aan de basis. De leraar die iedere dag voor de klas staat. En voor de leerling, die iemand verdient die van hem houdt en die een leraar verdient die beschikbaar is
Haar missie is dat ieder team, iedere leraar bewust, ontspannen, met humor, verbonden, met kracht en energie stevig in het onderwijs kan staan om zo de leerling te helpen de wereld in te komen. Juist ook de kinderen met een snel en divers brein en de vertaling voor hen naar het onderwijssysteem en andersom. Dat vraagt om bewustwording op wie je bent en waartoe je doet wat je doet en het zoeken naar welk gedrag of welke handelingen daarbij passend zijn.
Voor CPC begeleidt Kim teams en leraren op het gebied van hoogbegaafdheid, het verstevigen van pedagogische kwaliteiten, pedagogisch huis en pedagogisch tact en is ze beschikbaar als pedagoog op school, komt ze in de klas wanneer daar meegekeken mag worden wat daar verstevigd mag worden, geeft ze studiedagen en workshops. Als redactielid van CPC brengt zij de verhalen van leraren voor leraren in beeld.