Simone Mark
Simone Mark is oprichter van Centrum voor Pedagogisch Contact. Haar lezingen en masterclasses gaan over de kwaliteit van het contact tussen opvoeders en kinderen/jongeren. Ze is ervan overtuigd dat wie in contact wil komen met kinderen, eerst in contact zal moeten zijn met zichzelf. Zij daagt opvoeders uit om te onderzoeken welke leraar, coach of trainer ze willen zijn. Simone verzorgt het (online) traject Pedagogisch contact.
Stuur een e-mailSimone is oprichter van het Centrum Pedagogisch Contact en auteur van het boek Pedagogisch Contact. Haar lezingen en masterclasses gaan over de kwaliteit van het contact tussen opvoeders en kinderen/jongeren, waarbij Simone opvoeders een perspectief biedt op pedagogische uitdagingen. Ze is een krachtige procesbegeleider, die in staat is om het leiderschap in een organisatie versterken door zich als ‘critical friend’ op te stellen.
Simone studeerde Ecologische Pedagogiek. Daarna werkte ze jaren in het speciaal onderwijs, gaf les in de Master SEN van het Seminarium voor Orthopedagogiek en werkte zij als trainer voor de Raad van de Kinderbescherming, de Ruud van Nistelrooy Foundation en de KNVB. Tegenwoordig verzorgd zij ook graag gastlessen voor de leraren- en pedagogiekopleidingen en de pabo’s.
Al van kinds af aan geloof ik in een wereld waar iedereen er mag zijn, waarin je je veilig kunt voelen, als kind, als mens. Een wereld waarin iedereen verbonden is, maar tegelijkertijd zichzelf mag zijn
Simone is ervan overtuigd dat wie in contact wil zijn met kinderen, eerst in contact zal moeten zijn met zichzelf. Ze daagt opvoeders uit om te onderzoeken welke leraar, coach of trainers ze willen zijn. Zo draagt zij bij aan de missie van CPC: niemand buitensluiten. Dus ook jezelf niet.
Simone is het gezicht van CPC. Als oprichter en directeur van het centrum is zij vaak de eerste contactpersoon voor de scholen, die een samenwerking verkennen. Daarnaast heeft zij verschillende trajecten ontwikkeld voor leraren, intern begeleiders en schoolleiders. Centraal in haar werk staat het fenomeen ‘Pedagogisch Contact’.