Online Trajecten
In de trajecten van CPC maken de deelnemers een bewuste persoonlijke ontwikkeling door. De inhoud en vorm sluiten aan bij de ontwikkelingsvragen van de deelnemers. CPC richt zich altijd op het voorkomen en tegengaan van uitval en buitensluiten van mensen. Het doel is een volwaardige participatie van alle deelnemers. Alle trajecten worden procesmatig begeleid: het programma wordt beïnvloed door de deelnemers en hun praktijk.
Online: Pedagogisch Tact
Weten wat je moet doen, als je niet weet wat je moet doen.Hoe deel je een dilemma om een nieuw bewustzijnsveld te creëren? Hoe kun je patronen bij leerlingen herkennen en benoemen, waardoor ze een andere keuze kunnen maken? Het online traject ‘Pedagogische tact: weten wat je moet doen, als je niet weet wat je moet doen!’ helpt je om in elke situatie goed te kunnen (blijven) handelen. Het maakt je bewuster, breidt je handelingsrepertoire uit en creëert routines in het intermenselijk contact.
Bekijk trajectOnline: Sturen op Autonomie
Weten wat je doet om te doen wat je weet.Maak jij je eigen keuzes en stimuleer jij leerlingen dat ook te doen? Ben je OK met jezelf en de ander, ongeacht het gedrag dat ze laten zien? Het online traject ‘Sturen op autonomie: weten wat je doet om te doen wat je weet’ helpt je om je bewust te worden van hoe autonoom je zelf bent en hoe je kunt sturen op je eigen autonomie en die van anderen.
Bekijk trajectOnline: Pedagogisch Con-Tact
In contact met jezelf, om in contact met de ander te komen.Hoe verbonden voel jij je met jezelf en de ander? Kun je behoefte van gedrag onderscheiden en daar contact mee maken? Het online traject ‘Pedagogisch Contact: in contact met jezelf om in contact te komen met de ander’ biedt inzicht in de betekenis van het menselijk contact, uitzicht bij belemmeringen in dat contact en reikt mogelijkheden aan om het contact te verstevigen.
Bekijk traject