Adri is een creatieve onderwijs all-rounder met ruim 20 jaar ervaring in verschillende functies in het onderwijs. Zijn specialiteit is vraaggestuurd werken rondom thema’s als coaching, communicatie, cultuur, verandermanagement, autonomie en taalonderwijs. Hij weet praktijkervaringen te verrijken met toegepaste kennis en inzichten waardoor mensen meer mogelijkheden en autonomie ervaren.
Adri is auteur van het handboek Gesprekscommunicatie, Sturen op autonomie en De coachende leraar. Daarnaast heeft hij samen met Harry Paus de eindredactie verzorgd van Portaal, het handboek taaldidactiek voor het basisonderwijs. Als zzp’er heeft hij zich verbonden aan Centrum Pedagogisch Contact. Daarnaast is hij docent/opleider voor hogeschool de Kempel.
Ik denk dat de kerntaak van het onderwijs is dat kinderen kunnen en mogen opgroeien in een gemeenschap waar mensen in staat zijn en bereid zijn om zich te verbinden met kinderen. Want pas in de werkelijke ontmoeting met de ander leert iemand zichzelf het beste kennen
Zijn missie is bijdragen aan verbindend en inclusief onderwijs dat autonomie centraal stelt. Als je in de ontmoeting met de ander jezelf leert kennen, dan is het dus van vitaal belang dat de leraar zichzelf weer verbindt met zijn passie en zichzelf insluit in dat wat het hart van het onderwijs vormt: de relatie leerling, leraar en leider.
Voor CPC verzorgt Adri diverse lezingen en masterclasses gericht op Sturen op autonomie. Hierover heeft hij een traject ontwikkeld voor leraren en leiders, dat tevens online te volgen is. Hij werkt hierin meestal samen met Henk.