incl. literatuur en materiaal
Data
Wat leer je?
Inhoud traject
Programma
Online kennismaking: In deze eerste bijeenkomst van het traject gaan we met behulp van onderstaande vragen starten om jouw behoeften en doelen beter te begrijpen, zodat ik je gerichter kan ondersteunen bij het ontwikkelen van je persoonlijk meesterschap en het inspireren en motiveren van je collega's binnen de school. Vragen die leidend zijn: wie ben jij, wat maakt dat jij dit traject start, wat wil je leren en wat heb je nodig om te kunnen leren?
Tijdens de fysieke trainingsdag staat de lerende organisatie centraal. In de ochtend wordt er aandacht besteed aan het vergroten van jouw vaardigheden in het voeren van begeleidingsgesprekken met individuele collega's. In de middag ligt de focus op het bevorderen van teamleren binnen jouw school en wat jij kunt bijdragen aan het optimaliseren van het leren van en met elkaar. Aan het einde van de dag formuleer je een leervraag, die tussen november en mei zal worden beantwoord.
Tijdens intervisie 1 en 2 maak je kennis met verschillende intervisievormen, waarbij je issues uit de praktijk als uitgangspunt neemt. Dit stelt je in staat om zelf verdere stappen in je ontwikkeling te zetten. Je krijgt de kans om te ervaren hoe de methodes van o.a. de ervaringsreconstructie je kunnen ondersteunen. Ook wordt aandacht besteed aan thema’s die verdiept worden die eerder aan bod kwamen in de fysieke bijeenkomst.
Op basis van je leervraag, geformuleerd tijdens bijeenkomst 1, zal je ten minste één keer bijeenkomen met je leerteam. Het doel van deze bijeenkomst is om samen te leren en van elkaar te leren. Je ontvangt een handreiking voor deze bijeenkomst en vult deze vervolgens gezamenlijk in.
Je houdt een logboek bij van al je bijeenkomsten en activiteiten, waarin je vastlegt hoe je werkt aan het bereiken van je leerdoelen. Daarnaast analyseer je de effecten van je interventies en reflecteer je op je eigen rol als coach binnen de school. Het logboek biedt inzicht in je groei en ontwikkeling als coach, en stelt je in staat om waardevolle lessen te trekken uit je ervaringen.
Doelgroep
Deze training is gericht op procesbegeleiders die zich bezighouden met het leren van collega professionals binnen de school, waaronder taalcoördinatoren, rekenspecialisten, IB'ers, coaches boeiend onderwijs, regiegroep leden, en andere professionals in het onderwijs. Het programma biedt waardevolle inzichten en vaardigheden die relevant zijn voor deze specifieke rollen. Of je nu verantwoordelijk bent voor het verbeteren van taalvaardigheden, rekenniveaus, onderwijsbegeleiding, inrichten van het pedagogisch huis, pedagogisch tact of het bevorderen van boeiend onderwijs, deze training zal je voorzien van bruikbare kennis en tools om effectief te kunnen werken in jouw rol. Door middel van deze training kun je jouw expertise vergroten en bijdragen aan het bevorderen van kwalitatief hoogstaand onderwijs binnen jouw school.
Kosten
De kosten voor deze training bedragen €875,00 per deelnemer. Dit bedrag is inclusief het boek "Leren in Verbondenheid", trainingsmaterialen en een lunch tijdens de trainingsdag en een lichte maaltijd tijdens de slotmiddag/avond. We streven ernaar om een waardevolle leerervaring te bieden, waarbij alle nodige middelen voor jouw succesvolle deelname zijn inbegrepen.
Data en locatie
Dit traject wordt gegeven op de volgende dagen: Dinsdag 15 oktober 2024 16.00 - 17.00 uur online kennismaking Vrijdag 22 november 2024 9.30 - 16.00 uur fysiek* Donderdag 9 januari 2025 15.30 - 17.00 uur online Woensdag 5 maart 2025 15.30 - 17.00 uur online Woensdag 21 mei 2025 17.00 - 19.30 uur fysieke* afsluiting met presentatie * = locatie in het midden van het land, bij voldoende aanmeldingen zoeken we naar mogelijkheden om deze bijeenkomst ook in regio Noord en/of Zuid te organiseren
Over de begeleider(s)
Corrinne is expert in faciliteren van professionele leergemeenschappen. Daarnaast is zij medeauteur van het boek: Leren in verbondenheid.