Het Pedagogisch Huis
Wil je met je team aan de slag met schoolontwikkeling en in een professionele cultuur samen bouwen aan een krachtige pedagogische leeromgeving? Dan is het in-company traject het Pedagogisch Huis misschien iets voor jou/jullie.
Meer over het Pedagogisch Huis
Alleen als er een veilige basis is, kunnen leerlingen zich optimaal ontwikkelen. Die veilige basis wordt gevormd door leraren, die zich verbonden voelen met de school, het team, de leerlingen en hun ouders. Door in samenhang en op alle met elkaar verbonden ‘verdiepingen’ van het Pedagogisch Huis met elkaar te blijven bouwen aan een krachtig pedagogisch klimaat, kun je alle leerlingen écht zien en ze bieden wat zij nodig hebben. In dit traject krijg je daarvoor de kennis en handvatten aangereikt.
Voor wie is dit traject?
Voor teams die planmatig aan de slag willen met duurzame schoolontwikkeling met een krachtig pedagogisch klimaat als basis.
Wat leer je
Over het traject
Tijdens dit in-company traject maak je als deelnemers sámen een ontwikkeling door, zodat je ook sámen de pedagogische opdracht van de school kunt waarmaken. We werken aan een professionele cultuur, waarin openheid en vertrouwen de basis zijn voor alle interacties in de school.
Wij begeleiden een procesteam van ‘eigen’ ambassadeurs uit de school, dat het team na dit traject kan blijven ondersteunen in het goed onderhouden van jullie Pedagogisch Huis.
Zo nodig en desgewenst bieden we de individuele online trajecten Pedagogisch ConTact, Pedagogisch Tact en/of Sturen op Autonomie aan als onderdeel van het traject Pedagogisch Huis.
Praktische info | studiebelasting
Het traject bestaat uit de volgende onderdelen: • teambijeenkomsten van een dag(deel) • online begeleidings- en afstemmingssessies met het procesteam • intervisie in leerteams onder begeleiding van het procesteam • het individuele online traject Pedagogisch Contact dat alle teamleden volgen
Over de begeleider(s)
Simone Mark is oprichter van Centrum voor Pedagogisch Contact. Haar lezingen en masterclasses gaan over de kwaliteit van het contact tussen opvoeders en kinderen/jongeren. Ze is ervan overtuigd dat wie in contact wil komen met kinderen, eerst in contact zal moeten zijn met zichzelf. Zij daagt opvoeders uit om te onderzoeken welke leraar, coach of trainer ze willen zijn. Simone verzorgt het (online) traject Pedagogisch contact.