0

Masterclasses en lezingen

Soms ben je de leraar/leider die je wilt zijn en soms ben je de leraar/leider die je liever niet wilt zijn. Vaak hangt dat samen met situaties, waarin we niet precies weten wat we moeten doen. En toch is het in pedagogische zin van belang dat je altijd een perspectief hebt in (onvoorspelbare) pedagogische situaties. In deze masterclass leer wat je moet doen als je niet weet wat je moet doen, én hoe je de verantwoordelijkheid voor wat er speelt, kunt delen met je leerlingen.

Bekijk traject

Wie contact wil met kinderen, moet in contact zijn met zichzelf. Na deze lezing begrijp je (nog) beter wie je bent, waar je vandaan komt en hoe je in relatie staat tot anderen. Door te onderzoeken wie je bent en wie je wilt zijn, ontstaat er een perspectief voor je eigen ontwikkeling. Een indringende masterclass over de zoektocht van elk mens!

Bekijk traject

Deze masterclass is een pleidooi voor de normalisering van de pedagogische aanraking, omdat die noodzakelijk is voor de ontwikkeling van kinderen en jongeren. Daar valt veel over te zeggen! Mag je een kind nog op schoot nemen? Hoe haal je vechtende kinderen uit elkaar? Mag je een verdrietig meisje een troostende arm bieden? Fysiek contact in de professionele, pedagogische relatie is een verkrampt thema, maar in deze masterclass ontdek je dat je op een bewuste en zorgvuldige manier ruimte kunt nemen voor aanraking.

Bekijk traject

In deze masterclass maak je kennis met de coachende attitude, de Hexasprong als heldere coachmethodiek in zes stappen, en tal van interventies die je kunt gebruiken bij het coachen van leerlingen en/of collega’s.

Bekijk traject

Deze masterclass maakt je bewust van hoe jij stuurt op je eigen autonomie en die van je leerlingen. Zodat je weet wat je doet om te doen wat je weet.

Bekijk traject