Deelnemen aan de PLG ‘Duurzaam Opvoeden en Ontwikkelen’ is:
Inhoud traject
Op welke manier geef jij leiding aan deze processen in jouw school/bestuur en wat heb jij daarin te leren? Dit wordt de centrale vraag van deze PLG, waarin je vanuit je eigen leervraag samen op zoek gaat naar antwoorden. Om zo perspectieven te krijgen, zodat geen kind wordt buitengesloten en vrijheid en verantwoordelijk gekoppeld zijn.
Gratis online informatiesessie
16 juni: 19.30-21.00 uur
O.l.v. Marcel van Herpen en Corrinne Dekker
In deze informatiesessie:
● maak je kennis met Marcel van Herpen en Corrinne Dekker
● wordt het werken in een PLG toegelicht
● is er ruimte voor het stellen van vragen
Na deze informatiesessie:
Schrijf je je wel of niet in voor deze PLG van vijf online bijeenkomsten.
Het online traject bestaat uit 5 bijeenkomsten van
9.00 - 12.00 uur en van 13.30 - 16.00 uur
-
17 september 2021 met als focus:
Verkennen, informeren, oriënteren. Formuleren voorlopige leervraag.
-
5 november 2021 met als focus:
Verdiepen en richten. Verkenning praktijk en theorie. Opstellen van definitieve onderzoeksvraag. Deelvragen formuleren.
-
10 december 2021 met als focus:
Planning, aanpak, methode ontwerpen en ontwerpen van interventie.
-
28 januari 2022 met als focus:
Verzamelen en analyseren en data verzamelen
-
11 maart 2022 met als focus:
Concluderen‐presentatie‐afsluiting
Deze kansrijke manier van samen leren, biedt ruimte voor verbetering van jouw huidige praktijk en geeft ruimte aan persoonlijk leren in relatie tot de verbetering van die praktijk. Deelname aan een PLG is het meest effectief als meerdere directeuren van 1 bestuur deelnemen.
Over de begeleider(s)
Marcel van Herpen is een veelgevraagd spreker en heeft meer dan 2.000 lezingen, masterclasses en begeleidingstrajecten verzorgd voor scholen, besturen, samenwerkingsverbanden, sportclubs en gemeentes. Daarnaast heeft hij een scherpe pen en zijn er al meerdere artikelen en boeken van zijn hand verschenen.
Corrinne is expert in faciliteren van professionele leergemeenschappen. Daarnaast is zij medeauteur van het boek: Leren in verbondenheid.