Soms ben je de leraar/leider die je wilt zijn en soms ben je de leraar/leider die je liever niet wilt zijn. Vaak hangt dat samen met situaties, waarin we niet precies weten wat we moeten doen. En toch is het in pedagogische zin van belang dat je altijd een perspectief hebt in (onvoorspelbare) pedagogische situaties. In deze masterclass leer wat je moet doen als je niet weet wat je moet doen, én hoe je de verantwoordelijkheid voor wat er speelt, kunt delen met je leerlingen.
Bekijk masterclassWie contact wil met kinderen, moet in contact zijn met zichzelf. Na deze lezing begrijp je (nog) beter wie je bent, waar je vandaan komt en hoe je in relatie staat tot anderen. Door te onderzoeken wie je bent en wie je wilt zijn, ontstaat er een perspectief voor je eigen ontwikkeling. Een indringende masterclass over de zoektocht van elk mens!
Bekijk masterclassDeze masterclass heeft als doel een pleidooi te houden voor de normalisering van de pedagogische aanraking, omdat deze noodzakelijk is voor de ontwikkeling van kinderen. Context: mag je een kind nog op schoot nemen? Hoe haal je vechtende kinderen uit elkaar? Mag je een verdrietig meisje een troostende arm bieden? Fysiek contact in de professionele, pedagogische relatie is een verkrampt thema.
Bekijk masterclassIn deze masterclass maak je kennis met de coachende attitude, de Hexasprong als heldere coachmethodiek in zes stappen, en tal van interventies die je kunt gebruiken bij het coachen van leerlingen en/of collega’s.
Bekijk masterclassDeze masterclass maakt je bewust van hoe jij stuurt op je eigen autonomie en die van je leerlingen. Zodat je weet wat je doet om te doen wat je weet.
Bekijk masterclass